zondag 1 december 2013

Vervolg dag 66..... daar zijn ze dan..... de bevalling

Gisteren was het dan eindelijk zo ver. Ik lag gisteren op bed met hoofdpijn en iets over 20 uur kwam mijn man me wakker maken omdat Dunya wat vocht had verloren. Aangezien het bij Yara toen nog bijna 10 uur duurde voordat het eerste kitten werd geboren dacht ik dat ik alle tijd had. Dus rustig kleren aan en naar beneden. Dunya was het vocht zo rond 19.50 uur verloren. Ze was gaan liggen in een doos die ik voor ons dochtertje tot stal had omgebouwd. Omdat die niet bedoeld was als werpdoos lag er nog niks in. Dus snel proberen er nog een incontinentie matje in te leggen omdat de doos al iets nat geworden was.

Ik zag dat Dunya een paar persweeën had en om 20.20 uur werd kitten nummer 1 al geboren. Dunya likte het goed schoon en voordat we het wisten weer een paar persweeën en om 21.01 uur was daar nummer 2. Daarop volgde om 21.33 uur al nummer 3 en tenslotte om 21.59 uur al nummer 4. WOW dit verliep zo vlot en Dunya had er ogenschijnlijk helemaal geen moeite mee. Ze was super rustig geen gehijg met open mondje af wat dan maar ook. Echt een geweldige bevalling. De kinderen en ik mochten het van heel dichtbij aanschouwen. Was een prachtig gezicht. Tussendoor mooie foto's kunnen maken.

Om een uur of elf heb ik de kittens gewogen en daarna in de werpkist gelegd op een speciaal warmhoudmatje. Dunya was natuurlijk even overstuur omdat ik ze bij haar weghaalde maar toen ik haar erbij zette was alles meteen weer goed. Vannacht nog een paar keer wezen kijken en alles lijkt prima te gaan. Vanochtend kwam Dunya meteen uit de bench om wat te eten (het bakje met eten in de bench had ze ook al lekker van gesmuld). Af en toe komt ze even uit de werpkist voor de kattenbak, eten, drinken en even rondkijken en dan weer snel naar haar kroost toe.

De gewichtjes:   Kitten 1.... 136 gram
                          Kitten 2.... 128 gram
                          Kitten 3.... 101 gram
                          Kitten 4.... 123 gram

Ze zijn waarschijnlijk niet in deze volgorde geboren maar omdat ze redelijk op elkaar lijken (vooral toen ze zo nat waren) heb ik ze nu maar genummerd in de volgorde van het wegen. Qua kleur zijn er twee met witte achter en voorpootjes, 1 rood kitten en de ander kan ik nog niet goed zien. Ook naar het geslacht heb ik nog niet gekeken. Vind dat momenteel ook nog niet zo belangrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten